חילול שבת בפסטיבל ההמוני • "ראש העיר מ'יש עתיד' הצליח לקנות את הנציגים החרדים"

    צבי הורביץ 1 Comment on חילול שבת בפסטיבל ההמוני • "ראש העיר מ'יש עתיד' הצליח לקנות את הנציגים החרדים"
    14:53
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on הרשת סוערת בעקבות דברי גולדקנופף: "את מטולה לא סגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאבק חדש על קדושת השבת בחדרה: ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן איש 'יש עתיד' ממשיך לחבל ברגל גסה בסטטוס קוו בעיר המעורבת חדרה.

    בני התורה, חרדים ודתיים המתגוררים בחדרה מתריעים בחריפות על חילול שבת המוני הצפוי להתרחש בעקבות קיומו של פסטיבל ענק עם צפי ל-30,000 איש, שיתקיים בעיר במוצאי שבת הקרוב בערב ראש השנה.

    בפסטיבל הענק יופיעו עשרות זמרים ללילה של הופעות עד אור הבוקר, הוא יחל כשעה לאחר צאת השבת, כשההכנות לפסטיבל יתקיימו בעיצומו של יום השבת תוך חילול שבת המוני והכל במימון העירייה.

    מי שהרים כל זעקה בעניין הוא חבר המועצה צפריר ביטון מסיעת 'הזהות היהודית' שתמה מדוע נציגי ש"ס והנציגים החרדים בעירייה, לא התנגדו ולא פצו פה, נגד חילולי השבת, לדבריו, בשתיקתם הם תומכים בראש העיר שמבצע את חילול השבת האדיר.

    ביטון אומר הבוקר בשיחה לאתר 'קול חי' כי "אני קורא לכל חברי המועצה החרדים והדתיים לפרוש עכשיו מהקואליציה, אסור לשומר שבת לתת יד לרמיסת השבת, אם החרדים פורשים מהקואליציה ראש העיר לא יצליח לתפקד".

    ראש העיר צביקה גנדלמן

    ראש העיר צביקה גנדלמן

    לדבריו, "בל״ג בעומר במירון, את ההדלקה של רשב"י דוחים בכמה שעות, בכדי למנוע חילולי שבת, איך חברי המועצה מבליגים על עלבונה של השבת?", אומר ביטון ומוסיף כי "ראש העיר מ'יש עתיד' הצליח לקנות את הנציגים החרדים, לכן פניתי לחברי הכנסת החרדים גפני מ'דגל התורה' וח"כים מש"ס, שיורו לנציגים לפרוש מהקואליציה העירונית".

    בתגובה לדבריו אומר סגן ראש העיר בועז ביטון מש"ס לאתר 'קול חי' כי "חבל שחברי מועצה שקוראים לעצמם דתיים משתמשים בכבודה של השבת לצורך מאבקים אישיים. המשבר האחרון של אותה סיעה עם ראש העיר הוא מאבק אישי נטו ללא שום קשר לשבת או לנושאים דתיים" אומר ביטון בזעם לאתר 'קול חי'.

    "מעניין שלפני שנה, עת הם היו נטועים עמוק בתוך הקואליציה הם לא התלוננו על פסטיבל ה'בומבוקס' שהיה ערב ראש השנה. מי שלחם את העניין בשנה שעברה הייתה סיעת ש״ס" הוא אומר.

    "מעבר לזה שש״ס הייתה באופוזיציה בשל מלחמת השבת – לא ראינו את אותה הסיעה נלחמת למען השבת והיא העדיפה להישאר בקואליציה בשל כיסא הסגן". כמו"כ אומר ביטון מש"ס כי "גם התקשורת החדרתית מבינה כי אותה הסיעה היום מדברת ב-2 שפות, שפה אחת לתקשורת המקומית ושפת השבת לתקשורת החרדית. אין תושב אחד בחדרה שחושב שהמאבק היום קשור לשבת בחדרה וחבל שאותם האנשים גורמים לזילות בכבוד השבת".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בועז ביטון מש"ס עדיין לא מסביר למה הם נותנים יד לחילול שבת.
      במקום לתקוף את הסיעה שניה עדייף שיעשה את המוטל עליו וימנע בכל הכח (גם במחיר הכיסא) את חילול השבת.
      כמו תמיד ש"ס